Skip to main content

Introduction to Marketing (10cr)

Code: HL00BQ78-3042

General information


Enrollment
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.01.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
8 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
Teachers
Eeva Miettinen
Tomas Illman
Teacher in charge
Eeva Miettinen
Groups
HLG223KA
Liiketalouden koulutus, digitaalinen markkinointi, monimuotototeutus, K23, Otaniemi
Course
HL00BQ78

Teachin methods

Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena Otaniemen kampuksella. Orientaatio on zoomissa, orientaatiosta ei tule tallennetta. Otaniemen kampuksella toteutettavien lähipäivien lisäksi opiskelijat ja opiskelijatiimit toimivat itsenäisesti verkossa / tapaamisin.

Opintojaksossa on kolme osa-aluetta; Myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteet, asiakaskokemus sekä havainnointiosio. Opintojaksolla tehdään sekä tiimi- että yksilötehtäviä.

Opintojakson tavoitteiden mukaisesti opiskelija osaa

- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä

Location and time

Lähiopetuspäivät Otaniemen kampuksella ilmoitetun aikataulun mukaisesti (pakki). Lähiopetuspäiviin tulee osallistua. Oppimisympäristönä käytämme Canvas -alustaa.

Materials

Opintojaksossa käytettävä kirjallisuus on nähtävissä opintojakson työtilassa.

Completion alternatives

Osaamisen näyttö.

Exam schedules

Tästä näet tapaamispäivät. Aikatauluihin saattaa tulla pieniä muutoksia.

23.01.2023 09.00 - 11.30
14.02.2023 13.00 - 16.00
14.03.2023 13.00 - 16.00
18.04.2023 13.00 - 16.00

Student workload

Opintojakson 10 opintopistettä jakautuu eri painotusten mukaisesti kolmen eri teeman kesken. Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.

Further information

Seuraava ohje koskee Digitaalisten palvelujen kehittämisen koulutuksen opiskelijoita, joilla opintojakson suorittaminen on viivästynyt: opintojakson tilalle on vuodesta 2025 alkaen tullut opintojakso ND00CC00 Liiketoimintaympäristöt 5 op. Eriävästä laajuudesta johtuen sovitaan lisäksi erikseen, millä liiketalouden perussisällöllä voi korvata puuttumaan jäävät 5 op tai suoritetaan uuden OPS-rakenteen mukaisesti enemmän pakollisia IT-opintoja.

Myöskään turvallisuusalan opiskelijoille ei ole enää omaa opintojaksototeutusta opintojaksosta kevätlukukauden 2025 jälkeen. Mikäli opintojakso on jäänyt suorittamatta turvallisuusalan opiskelijalta viimeisen koulutuksen oman toteutuksen mukana, sen voi suorittaa liiketalouden koulutuksen opintototeutuksella.

Objective

The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**

**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page