Asiakaslähtöisyys palveluissa (5op)
Toteutuksen tunnus: ML00BW54-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.05.2023 - 28.05.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2023 - 19.11.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Ravintola- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus (PRA2), Laurea Leppävaara
- Opettajat
- Petri Miinalainen
- Marjukka Turunen
- Vastuuopettaja
- Petri Miinalainen
- Ryhmät
-
PRA223SNRavintola- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus, päivätoteutus, S23, Leppävaara
- Opintojakso
- ML00BW54
Opetusmenetelmät
Lähiopetus kampuksella.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus
Bergstöm, Seija & Leppänen Arja. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Luku 6: Asiakkuuksien hallinta.
Grönroos, Christian. 2015. Palvelujen johtaminen ja markkinointi
Luku 3: Palvelujen ja niiden kulutuksen luonne
Luku 4 Palvelujen ja asiakassuhteen laatu
Luku 7 Laajennetun palvelutarjooman johtaminen
Opiskelijoita suositellaan etsimään itsenäisesti aiheeseen liittyvää luotettavaa ja vertailukelpoista lähdemateriaalia (suomi & englanti).
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tutustutaan oppimistehtävän kautta palvelualan yritykseen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Arviointikriteerit ja tehtävien sisältö käsitellään opintojakson alussa. Ne löytyvät opintojakson alkaessa opintojakson Canvas-työtilasta.
Lisätiedot
Opinnon tavoitteena olevan osaamisen arvioinnissa käytetään Laurean yhteisten arviointikriteereiden vaativuustasoa 1.
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
- selittää palvelujen luonteen asiakaskokemuksen tuottajana
- kuvailla palvelutarjooman merkityksen asiakaslähtöisten palvelujen tuottamisessa
- määritellä palvelun laadun tekijät
- koota asiakasymmärrykseen liittyvää tietoa ja hyödyntää sitä ostokäyttäytymisen ymmärtämisessä
Arviointiasteikko
H-5