Customer-orientation in Services (5cr)
Code: ML00BW54-3002
General information
- Enrollment
- 22.05.2023 - 28.05.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2023 - 19.11.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Restaurant and Event Management (PRA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Petri Miinalainen
- Marjukka Turunen
- Teacher in charge
- Petri Miinalainen
- Groups
-
PRA223SNRavintola- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus, päivätoteutus, S23, Leppävaara
- Course
- ML00BW54
Teachin methods
Lähiopetus kampuksella.
Materials
Kirjallisuus
Bergstöm, Seija & Leppänen Arja. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Luku 6: Asiakkuuksien hallinta.
Grönroos, Christian. 2015. Palvelujen johtaminen ja markkinointi
Luku 3: Palvelujen ja niiden kulutuksen luonne
Luku 4 Palvelujen ja asiakassuhteen laatu
Luku 7 Laajennetun palvelutarjooman johtaminen
Opiskelijoita suositellaan etsimään itsenäisesti aiheeseen liittyvää luotettavaa ja vertailukelpoista lähdemateriaalia (suomi & englanti).
Employer connections
Opintojaksolla tutustutaan oppimistehtävän kautta palvelualan yritykseen.
Exam schedules
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.
Student workload
Arviointikriteerit ja tehtävien sisältö käsitellään opintojakson alussa. Ne löytyvät opintojakson alkaessa opintojakson Canvas-työtilasta.
Further information
Opinnon tavoitteena olevan osaamisen arvioinnissa käytetään Laurean yhteisten arviointikriteereiden vaativuustasoa 1.
Objective
The student is able to:
- explain the nature of services as a part of customer experience
- describe the role of service offering to providing customer-oriented services
- define service quality factors
- collect market information and use it to understand consumer behaviour
Evaluation scale
H-5