Markkinoinnin keinot ja menetelmät (5op)
Toteutuksen tunnus: PK00BV32-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 19.05.2025 - 25.05.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 09.09.2025 - 31.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Kauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus (PKV2), Laurea Tikkurila
- Opettajat
- Auli Hietanen
- Jussi Järvi
- Vastuuopettaja
- Jussi Järvi
- Ryhmät
-
PKV225SAKauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus, monimuotototeutus, S25, Tikkurila
- Opintojakso
- PK00BV32
Oppimateriaalit
Opintojaksolla on käytössä Canvas-työtila, joka aukeaa opintojakson alkaessa. Työtilaan tulee opintojakson suoritukseen liittyvät ohjeet, luentomateriaalit, mahdollinen muu materiaalit ja tehtävät.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jos sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista (AHOT) tai mahdollisuus hankkia sitä työelämässä (TOPI), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan ennen opintojakson alkamista
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kontaktit pidetään Tikkurilan kampuksella. Tarkista aikataulu ja paikka Tuudosta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Eli 5 op on 135 tuntia työtä.
Sisällön jaksotus
- Opintojaksolla tutustutaan trendikäsitteisiin, niiden vaikutukseen kuluttajakäyttäytymiseen ja markkinoinnin prosesseihin
Lisäksi
- Opitaan markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä yrityksen kokonaisvaltaisessa markkinoinnissa
- määritellään markkinoinnin kohderyhmät
- analysoidaan kuluttajan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia tekijöitä
- tunnistetaan erilaisia markkinoinnin
- sovelletaan markkinoinnin menetelmiä kosmetiikan markkinointiin
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson osan arvosanaa ei voi korottaa.
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata trendikäsitteen, hyödyntää trendiennusteita ja yhdistää ne markkinoinnin prosesseihin
- suunnitella ja arvioida markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä yrityksen kokonaisvaltaisessa markkinoinnissa
- määritellä sopivilla kriteereillä markkinoinnin kohderyhmän
- analysoida kuluttajan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia tekijöitä
- tunnistaa erilaisia markkinoinnin menetelmiä
- soveltaa markkinoinnin menetelmiä kosmetiikan markkinointiin
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opintojakson osan arvosanaa ei voi korottaa.